Čočka nakyselo s uzenkou



Budeme potřebovat: 300 g čočky, 50 g sádla,1 cibule, 4 lžíce octa

Příloha: vejce, uzenka


Čočku už dnes naštěstí není třeba přebírat, ale jen zkontrolovat, jestli se v ní přece jen neobjevil kamínek.. Čočku jsem propláchla, zalila v hrnci vodou a vařila ji asi 20 minut do měkka. Pak jsem čočku slila, osolila a nechala chvíli ležet. Mezitím jsem na pánvi rozpustila kousek sádla a zpěnila na něm cibulku. Zezlátlou cibuli jsem přidala k čočce, vše jsem promíchala a přiklopila poklicí. Na té stejné pánvi jsem rozpustila kousek másla, zaprášila jej hladkou moukou a usmažila tmavší jíšku. Když byla hotová, zalila jsem ji asi 3 dl vody a umíchala dohladka, až vznikla hustá hmota. Do té jsem nakonec přidala ještě ocet a vše promíchala i s čočkou. Vařit už nic nebylo potřeba, v tuto chvíli ještě můžete pokrm dochutit trochou octa nebo soli. Nakonec jsem na pánvi usmažila volské oko a opekla uzenku. Komu se nelíbí polosyrový žloutek, může vajíčka uvařit naměkko (8 minut).

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Nakládaná krkovice

Zapečené Portobello s kuskusem

Paneer paratha