Výroba paneer sýru


Připravila jsem pro Vás přesný postup přípravy domácího sýru Paneer. Je to sýr, který pochází z Indie. Používají ho téměř všichni Indové. Používají to jak na grilování ak i jako náhražku za maso do omáček. Paneer se dá smažit je odolný vůči vyšším teplotám. Maminka mého partnera je vegetariánka a vaří skoro vše s paneer sýrem. 


Tak a jdeme na to....ツ


Jako první si připravíme 2 litry plnotučného mléka a jeden větší citrón.



Z citronu si vymačkáme šťávu do misky. Mléko nalijeme do hrnce a pomalinku přivedeme k varu. Pozor nesmí vřít úplně. Stačí když se začnou tvořit jen bublinky po okrajích. 



Jak vidíte na obrázku, začali se nám tvořit bublinky. Nastal čas pro citrón, který vlijeme do mléka a mícháme. 



Mícháme do té doby než se nám začne oddělovat syrovátka. Nemůžu nikdy říct jak dlouho bude oddělení trvat. Je to závislé na tom jak je citrón kyselí. Na obrázku je zachyceno oddělení v začátku, jelikož pak už jsou potřeba ruce.ツ



Když už je syrovátka dostatečně oddělená, tak si připravíme cedník do kterého vložíme plátýnko. Já používám starší utěrku. Syrovátku přecedíme na plátýnko, pozor sýr je horký. ツ Hned jak vše scedíme tak plátýnko začneme ,,ždímat" aby nám odešla všechna syrovátka. Někdo si syrovátku nechává, ale já osobně ,,ždímu" rovnou do dřezu. 



Když máme ,,doždímáno", tak sýr necháme zabalený v plátýnku. Vložíme zpět do cedníku a zatížíme, abychom se zbavili syrovátky úplně. Pokud bychom sýr chtěli použít ten den na vaření tak nám stačí cca 30 minut, ale pokud bychom ho chtěli skladovat v lednici tak nechte vykapávat aspoň 3 hodiny. Čím méně syrovátky v sýru zůstane tím déle vydrží v lednici ツ



Olaláááá po dlouhém čekání jsme se dočkali. Ještě bych chtěla upozornit pokud nechcete mít kulatý tvar sýru. Najděte si nějakou nádobku, která odpovídá tvaru který chcete a sýr do nádobky vložte před úplným vykapáním syrovátky. Píši to z toho důvodu, že můj první sýr dopadl jako drobenka :-D Chtěla jsem mít kostičku. Sýr jsem dala na 3 hodiny vykapat a potom jsem ho chtěla vytvarovat ....... Největší hloupost, asi jsem měla špatný den :-D



Pokud sýr budete dělat, tak přeji dobrou chuť ツ

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Nakládaná krkovice

Zapečené Portobello s kuskusem

Paneer paratha